Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
4001510500   STEM per a mestres d'Educació Primària
2018-2019   Curs. Educació Infantil-Primària
  
   15/11/2018 - 14/3/2019 (30 hores) de 17:00h a 20:00h
   ESC Nostra Llar
   c. Calderon, 143 (Sabadell) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei de Formació i Desenvolupament Professional del Personal
  
  
  
Tipus activitat   STP1 STEM per a mestres d'Educació Primària
  
Inscripció   12/09/2018 - 26/09/2018
  
Descripció i   Metodologia:   L'’àmbit CTEM o STEM engloba les àrees disciplinars de les Ciències, la Tecnologia, l'Enginyeria i la Matemàtica. La perspectiva d’'integrar i reforçar l’ensenyament de les àrees científic-tecnològiques es considera una eina crucial per dos motius. D’una banda, enriquir la cultura científic-tecnològica i dotar de pensament crític als nostres estudiants, ciutadans presents i futurs, en un món on la ciència i la tecnologia cada vegada tenen més impacte en les seves vides i el seu entorn. En segon lloc, possibilitar la formació de professionals d’aquest àmbit més diversos (equitat), de més qualitat (competència), amb més valors (ètica) i en més quantitat (interès i vocacions), per aconseguir els reptes que com a societat afrontem.
  
Objectius   Desenvolupar les competències professionals dels docents per adequar-les a les necessitats del context educatiu, social, digital, tecnològic i laboral.

Aplicar metodologies en els àmbits científic, tecnològic, artístic i matemàtic amb un enfocament competencial, transversal, generador i vehicular de coneixement que fomenti el pensament crític i la creativitat, per entendre i interpretar un món cientifictecnològic i matemàtic.

Avaluar els aprenentatges competencials des d’una perspectiva formadora, compartint la investigació com a docents i la pràctica reflexiva, amb la implicació i la participació dels alumnes.

Millorar l’actitud personal per augmentar les vocacions dels àmbits cientificotecnològics i matemàtics especialment en dones i contextos socials desafavorits a través del propi procés d’aprenentatge, l’acció tutorial i l’orientació de l’alumne per acompanyar-lo en el seu aprenentatge i ajudar-lo en la presa de decisions sobre el seu itinerari formatiu.

Promoure la creació d’aliances entre els centres educatius, els agents de l’àmbit cientificotecnològic i l’entorn proper mitjançant la realització d’activitats relacionades amb problemes socialment rellevants
  
Continguts   Visió general del "Mapa STEAMcat", filosofia STEAM en base a les metodologies, tecnologies i perspectives. Treball competencial i connexions interdisciplinars.

Experimentació de les "STEAMTools" que són blocs de contingut de cadascuna de les metodologies, tecnologies i perspectives adients on s'explica el concepte, es posa en pràctica l'activitat i es comparteixen pràctiques educatives vinculades.

Creació, acompanyament i coavaluació d'una nova pràctica educativa o redisseny d'una existent en base a les STEAM.
  
Avaluació   Criteris d'avaluació
1.- Assistir a un mínim del 80% de les sessions presencials
2.- Realitzar amb qualitat una experiència STEM o STEAM, portar-la a la pràctica a l'aula i compartir amb la resta de companys de la formació per ser coavaluada i millorada. d’una sessió formativa de docents sobre STEM, a partir dels materials del curs.
  
Requisits de  certificació   Per tal de certificar el curs de formació es requereix una avaluació positiva dels requisits d'avaluació.
  
Persones  destinatàries   Mestres d'Educació Primària
  
E-mail   programasteam@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dijous   15/11/2018   1700   2000 
 Sessió 2   dilluns   19/11/2018   1700   2000 
 Sessió 3   dijous   20/12/2018   1700   2000 
 Sessió 4   dijous   17/01/2019   1700   2000 
 Sessió 5   dijous   31/01/2019   1700   2000 
 Sessió 6   dijous   14/02/2019   1700   2000 
 Sessió 7   dijous   14/03/2019   1700   2000 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent